Jak zwiększyć sprzedaż w 15 sekund?

W dzisiejszym świecie online, gdzie wszystko idzie tak bardzo do przodu, nie jest łatwo odnaleźć się w kreowaniu własnej marki osobistej. Z każdej strony jesteśmy „szturchane” różnego rodzaju treściami i radami co powinnyśmy robić, by zostać zauważone, trafiać do ludzi tak, by zechcieli stać się naszą społecznością, a z czasem zaufali i zechcieli od nas kupować.

Kiedyś usłyszałam bardzo trafną i prostą radę – „Karolina, skup się najpierw na jednym medium, np. Fejbsuk lub Instagram, poczuj się na jednym z nich pewnie, zbuduj już jakąś społeczność i idź w kolejne kanały komunikacji”. Dlaczego trafną? Dziś widzę, jak bardzo chciałam komplikować działania i.. jak wiele Kobiet zamiast upraszczać, komplikuje i dokłada sobie działań.

W tej przestrzeni przybliżę Ci jedno z narzędzi, które warto – prędzej, czy później, wykorzystać w rozwoju własnego biznesu.

Jeśli jesteś na Instagramie, lub zmierzasz tam być i rozwijać społeczność, to chcę byś wykorzystała moc Insta Relacji i wyniosła własny biznes wyżej. Powód? Banalny! Obecnie większość użytkowników Instagrama (również i Fejsbuka) zaczyna przeglądanie treści od Stories, a nie od treści pisanej, a zdecydowana większość pozostaje przy samych relacjach. Co ciekawe, aż 87% Polaków deklaruje, że głównie ogląda relacje! Nasz umysł pragnie świeżych dawek obrazów i dźwięków, są żywsze, tam się więcej dzieje i.. w ogóle mnie to nie dziwi, że chętnie zaglądamy co tam u kogo słychać i co wartościowego możemy dziś dostać od twórcy danej relacji. Sama to robię!

Co to jest InstaStory?

Najprościej pisząc to te krótkie wideo na samej górze Instagrama w formie kółeczka, które dostępne są dla nas tylko 24 godziny, po czym znikają. Działają na nasz umysł niesamowicie stymulująco, bo wiemy, że one prędzej, czy później znikną. Co więcej – Twój odbiorca dowiaduje się co dziś proponujesz, co robisz, jak spędzasz też wolny czas i zaczyna się w pewien sposób utożsamiać, „lubić” i chce spędzać więcej czasu na Twoich Social Media.

Gotowa na dawkę wiedzy? To zaczynamy!

Jak się przełamać?

Wiem! Wiem, co czujesz. Sama, gdy zaczynałam przełamywać własny strach do zrobienia pierwszej relacji, czy jakiegokolwiek nagrania to podchodziłam do tego, jak psiak do jeża. Nagrywałam, odsłuchiwałam i usuwałam. Twierdząc, że gadam głupoty, albo rozmazała mi się szminka, a właściwie to, kto będzie tego chciał słuchać. Aż do momentu, gdy stwierdziłam, że to bezsens, bo nigdy nie zacznę! Nagrałam i od razu wrzuciłam na InstaRelacje, zanim głos w głowie znowu stwierdził, że coś jest nie tak i na cholerę mi to. 😉 I tak krok po kroku, co jakiś czas robiłam, aż do dziś, kiedy nie mam problemu wziąć telefon i mówić do ludzi.. do ludzi, bo wyobrażam sobie, że mówię do kogoś, kogo bardzo lubię, a nie do samego telefonu. Pomaga! 🙂 Brak makijażu (nie, nie zachęcam Cię do wyglądania, jak niepościelone łóżko), czy przejęzyczenie zeszło na drugi plan, a zaczęłam skupiać się na przekazie i wartości. Przecież o to chodzi, by być sobą, autentyczną!

Od czego możesz zacząć?

  • Na początek zacznij wrzucać własne selfie. Jesteś na spotkaniu biznesowym? Zrób sobie zdjęcie ze spotkania, dodaj do tego słowo pisane, opisujące co właśnie robisz. Przygotowujesz ofertę dla Klienta? Pokaż część, jak wygląda Twoja praca i dodaj napisy. Uprawiasz jogę, tak poza pracą? Podziel się tym. Pokaż, że nie tylko pracujesz, masz też czas dla siebie.
  • Z dnia na dzień dodaj krótką relację „gadaną”. Możesz powiedzieć coś w stylu: „Cześć kochani! Dziś jestem w pięknym miejscu, gdzie wybieram produkty do… Już niedługo efekty! Nie mogę się doczekać.” Pokaż to cud miejsce na kolejnym story.
  • Oswój się z kamerką – jak masz ogromne opory przed nagrywaniem siebie i mówieniem to znajdź kogoś, kto również chciałby wykorzystać moc InstaRelacji, a ma tak samo, jak Ty. Nagrywajcie sobie krótkie wideo, o czymkolwiek co aktualnie robicie w pracy, poza nią i wysyłajcie sobie w wiadomościach prywatnych, np. Messenger.

Jak wykorzystać InstaRelacje sprzedażowo?

Jak już poczujesz się swobodniej w dodawaniu relacji na Instagrama (czy też Fejsbuka, tam również jest taka opcja!), zacznij dzielić się wiedzą ekspercką. Wiedza ekspercka to taka, w której edukujesz swoją społeczność dając wartość.

  • Jesteś dietetyczką? Opowiedz o jednym sposobie, jak nie podjadać w ciągu dnia.
  • Działasz w branży turystycznej? Nagraj relacje na temat trzech tipów, co zabrać do walizki na czterodniowego tripa po Włoszech.
  • Sprzedajesz nieruchomości? Podziel się wskazówką, na co warto zwrócić uwagę i dlaczego akurat na to, przy zakupie swojego pierwszego mieszkania.

Ważne, by dzielnie się takimi wskazówkami było jak najbardziej konkretne. Twój czas antenowy to tylko 15 sekund, a magia instarelacji polega na tym, by odbiorca dostał maksymalnie skondensowaną wiedzę.

TIP: Nie wiesz, o czym nagrywać? Powielaj własne treści!

Napisałaś artykuł, to zrób z niego post, a z posta wyciągnij konkret treść i podziel się nią na InstaRelacji. Masz więcej odwagi? Z treści pisanych stwórz wideo i wrzuć na YouTube, albo zrób LIVE na Instagramie i Fejsbuku, nagraj podcast. Możliwości jest bardzo dużo, czasu zdecydowanie mniej, dlatego wykorzystuj maksymalnie stworzoną treść.

O czym jeszcze mogę mówić?

Jestem przekonana, że już wielokrotnie zauważyłaś, jak sama podejmujesz decyzje zakupowe. Dziś nie wystarczy rzucać nam, konsumentkom „Chodź, mamy świetny produkt dla Ciebie, tu kupisz!”. Samo krzyczenie: kup, kup, kup!, już na nas nie działa, chcemy czegoś więcej. Chcemy zobaczyć, kto stoi za daną marką, chcemy poznać bliżej to co tworzysz. Zobaczyć też, jak od zaplecza działa marka i poczuć, czy w jakimś obszarze znajdziemy punkt wspólny, by z przyjemnością zostawić akurat u Ciebie własne pieniądze.

Sprzedażowo – relacyjnie dobrze obracać się w trzech obszarach:

  • Edukacyjny, czyli taki gdzie dajesz wartość swojej społeczności (o tym pisałam wyżej)
  • Rezultatów, tutaj możesz pokazać efekty współpracy z Klientem, tworzenie produktu od pomysłu, bo każdy jego etap i już zaszczepić w odbiorcach chęć zakupu, bo od początku żyją tym, co tworzysz i czekają na efekt finalny, by kliknąć „kupuję”. Możesz też pokazać efekt przed i po.
  • Styl życia, to obszar, w którym dobrze dać się poznać ludziom. Pokazać co robisz w wolnym czasie, jaką masz pasję, gdzie bywasz, co czytasz, lub co pijesz o poranku. Pokazuj to, na co masz w sobie zgodę, zachowując balans. Tego typu relacje dodają luzu, pokazują nas od tej ludzkiej strony i tworzą więź z osobą po drugiej stronie ekranu.

PRO TIP:  Wrzucając InstaRelacje, czy to zdjęcia, czy gadane, pamiętaj by dodać napisany. To bardzo ważne, jeśli chcemy, by faktycznie Oglądający wynieśli z tego, jak najwięcej. Dlaczego? Większość z nas przegląda Social Media jadąc w autobusie, w przerwie w pracy, czy w innym publicznym miejscu. Dodanie słowa pisanego pozwala na bycie z Tobą na bieżąco i zwiększa szansę, że obejrzy do końca, zabierze dla siebie wartość i chętniej powróci następnego dnia. Niż wyjdzie po pierwszej relacji nie wiedząc co mówisz i.. zapomni w ferworze codzienności.

Jak wszystko co nowe może przerażać i rosnąć do wielkości słonia, a jednak i słonia można „zjeść”, gdy podzieli się go na kawałki. Identycznie jest z opanowaniem InstaRelacji! Wierzę, że rozkładając na czynniki pierwsze to świetne narzędzie biznesowe, Twoje pierwsze kroki z nim będą dużo szybsze, efektywniejsze i zdecydowanie przyjemniejsze.

Kibicuję!
Karo | Karolina Stencel

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *